mickey, duo, straat museum, amsterdam, mick la rock

Mick La Rock

(Nederland, 1970)

Mick La Rock is een van Europa's eerste en bekendste vrouwelijke graffiti-artiesten. Ze begon met het schrijven van haar naam MICKEY in 1983, geïnspireerd door de straten van Groningen en de metro's van New York. In haar post-graffitiwerk abstraheert Mick elk element van haar graffiti-naam tot minimalistische, brutalistische abstractie, waarbij ze afwijkt van de oorspronkelijke essentie en compositie van traditioneel style writing.

“In 2018 ontving ik een uitnodiging van SUSO33 en Antonio van MTN’s Tramontana Magazine om naar Madrid te komen. Op een dag viel mijn oog op een betonnen gebouw dat in de verte boven de bomen uitstak. Ik heb een enorme liefde voor brutalisme. Ik hou van het rauwe beton, vooral als het niet goed onderhouden is. Het gebouw zat onder de graffiti en er was niemand die de ruimte gebruikte. Perfect dus. De Facultad de Ciencias de la Información is voor altijd gekoppeld aan herinneringen aan mijn toptijd in Madrid.” / Mick La Rock

Dit kunstwerk is gemaakt voor onze DUO-tentoonstelling. Deze tentoonstelling is een idee van SUSO33 en Santiago Herrero, directeur Culturele en Wetenschappelijke Betrekkingen voor het Spaanse Agentschap voor Internationale Ontwikkeling en Samenwerking. De expositie is gecureerd door SUSO33 en STRAAT-hoofdcurator David Roos. Klik hier voor meer informatie over DUO.

Mick La Rock (NL) en SUSO33 (ESP) bespreken hun bijdragen aan DUO. Mick en SUSO werkten zij aan zij om ieder een werk te maken voor het thema Bouwkundige stromingen.