anthony garcia sr, birdseed anthony, straat, street art, museum, amsterdam, sacred fire

Anthony Garcia Sr.

(VS, 1985)

Anthony Garcia Sr. is geboren en getogen in Denver, Colorado, in de Globeville-gemeenschap om precies te zijn. Zijn artistieke stijl bevat traditionele Chicano-motieven en viert de complexe dualiteit van het leven als Amerikaans staatsburger die ook Chicano is. Zijn esthetiek is een eerbetoon aan culturele, geografische en historische contexten aan de hand van de implementatie van moderne technieken en het verkennen van poptrends.

“In mijn stijl refereer ik vaak aan het Serape-deken uit het zuidwesten van de Verenigde Staten, dat zonlicht, vuur en licht vertegenwoordigt. Dit specifieke kunstwerk vertegenwoordigt de zon die opkomt. Ik denk dat alleen al de schaal het erg indrukwekkend maakt. Ik heb nog nooit zoiets complexs zo groot geschilderd. Hier zijn inspireerde me om buiten de geijkte paden te denken en iets te proberen dat ik nog niet eerder had gedaan. Hopelijk kan ik op die manier de volgende generatie leiders binnen mijn gemeenschap inspireren.” / Anthony Garcia Sr.