guido de boer, straat museum, straat studio talks, studiobezoek, kunstenaar
artist

STRAAT Studio Talks met Guido de Boer

Met veel enthousiasme delen we de tweede aflevering van STRAAT Studio Talks 2023, met niemand minder dan Guido de Boer. We bezochten Guido’s studio voor een goed gesprek over zijn artistieke reis, zijn werk in ons museum en communiceren met aliens…

Guido’s studio is gevestigd in hartje Utrecht, precies boven de winkel voor kunstenaarsbenodigdheden. Als beeldend kunstenaar maakt Guido leesbaar beeld, en teksten die men visueel ervaart. Zijn werk is groot, monumentaal, altijd handgemaakt - uit de losse pols - met kwast en inkt. Ook is er een sterke grafisch ontwerp-factor aanwezig in zijn werk. Voor onze STRAAT-collectie maakte hij dit bijzondere werk.

“Ik maak letters - soms puur om het maken van letters, en ik houd ontzettend van de vormen. Maar ik houd ook van de betekenis, en ik vind dat ik een verantwoordelijkheid heb, niet alleen jegens de kijker, maar ook jegens mijn eigen proces.” / Guido de Boer

STRAAT Studio Talks S2 ep2 is nu te bekijken!

Wil je meer zien? Je kan de vorige afleveringen met FAKE, Wayne Horse, Tymon de Laat, Studio ZEPA en Nina Valkhoff terugkijken via ons YouTube-kanaal.