Pieter ceizer, hope-beeldhouwwerk, museumkwartier

STRAAT gaat HOPE van Ceizer tentoonstellen

STRAAT meldt met gepaste trots dat we vanaf 8 juni Pieter Ceizers HOPE-sculptuur tentoonstellen. Dit werk was vanaf 10 september 2021 op verschillende locaties in het Museumkwartier te zien, en maakt in ieder geval de komende zes maanden deel uit van onze tentoonstelling.

Ceizer heeft een speciale band met het Museumplein, de plek waar HOPE als eerste te zien was. Hij zat er onder meer op schoolzwemmen, en zag met eigen ogen hoe de legendarische skateramp werd gebouwd. Bij diezelfde skateramp bloeide ook Ceizers liefde voor graffiti en typografie op. Tegenwoordig woont en werkt Ceizer in Parijs, waar hij samenwerkt met merken als Heineken, Uniqlo en Paris Saint-Germain.

Terug in Nederland maakte Ceizer in 2020 onder meer een kledingcollectie voor het Van Gogh Museum. Via de ondernemersvereniging van het Museumkwartier ontstond het idee om met HOPE een tegengeluid voor de sombere coronatijden te laten horen. “Het artwork linkt aan het werk van Robert Indiana, de bloemen verwijzen naar Andy Warhol, de vrolijkheid en energie van flowerpower, de drang naar vrijheid, een nieuw model, bewustzijn, een nieuw begin” zegt Ceizer. We zijn vereerd dat dit nieuwe begin een vervolg krijgt in STRAAT.

Foto’s: Studio Ceizer