straat, prins bernhard cultuurfonds prijs, koningin maxima, street art museum amsterdam
events

Cultuurfonds Prijs door Koningin Máxima uitgereikt

Op maandag 28 november is De Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs 2022 door Koningin Máxima uitgereikt aan de Anne Frank Stichting in STRAAT. De oeuvreprijs ter waarde van € 100.000 werd overhandigd tijdens een feestelijke ceremonie in ons museum voor een paar honderd genodigden.

Cathelijne Broers, directeur van Prins Bernhard Cultuurfonds: “De Anne Frank Stichting is een mooie en terechte winnaar van onze culturele oeuvreprijs, die jaarlijks een beloning is voor een organisatie of persoon die zich op bijzondere manier en langdurig inzet voor cultuur of natuur. Deze Stichting brengt al decennialang het levensverhaal en gedachtegoed van Anne Frank op een creatieve en inspirerende manier wereldwijd onder de aandacht.”

Wij konden ons geen betere locatie voorstellen om de Anne Frank Stichting te belonen voor hun bijzondere inzet, gezien de enorme Anne Frank-muurschildering van Eduardo Kobra op onze buitenmuur.

De Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs wordt sinds 2010 toegekend aan personen of instellingen die zich op uitzonderlijke wijze hebben ingezet voor cultuur of natuur.

Foto’s: Jorrit Lousberg

maxima, straat
prins bernhard cultuurfonds prijs, straat
koningin maxima, straat museum