straat educatie op school

Educatie bij jou op school

Ons aanbod richt zich op de ontwikkeling en opkomst van street art als een hedendaagse kunstbeweging, inclusief vertaalslag naar ons eigen museum. We duiken de geschiedenis in aan de hand van historische en moderne kunstzinnige ontwikkelingen vanuit cultuurhistorisch en/of technisch perspectief (eventueel afgestemd op de wensen/richting van uw onderwijsinstelling). De leerlingen maken kennis met het fenomeen, en krijgen daarbij de juiste informatie en context aangereikt om de cultuur beter te begrijpen.

Ons aanbod

PAKKET A

ALGEMENE INTRODUCTIE STREET ART: de geschiedenis en ontwikkeling van street art als modern fenomeen. Algemene introductie van street art aan de hand van een geschiedkundige uiteenzetting van het ontstaan van de cultuur tot en met de huidige stand van zaken. / 90-120 min.

Eventueel aan te vullen met

WORKSHOP GRAFFITI EN STREET ART: les waarbij leerlingen zelf aan de slag gaan met het ontwerpen van letters/kunst aan de hand van de beste internationale voorbeelden / 90-120 min.

WORKSHOP TYPOGRAFIE: les op locatie waarbij leerlingen zelf aan de slag gaan met typografie, geïnspireerd op bepaalde subgenres binnen de graffiti en street art / 90-120 min.

FILM KIJKEN: leerlingen kijken een klassieker uit de street art-filmografie en doen een nabespreking onder begeleiding van de gastdocent / 90-120 min.

PAKKET B

DE DIEPTE IN

KIES UIT:

DE SYMBOLISCHE PRODUCTIE VAN KUNST: wat maakt kunst kunst? - uitgelegd aan de hand van de geschiedenis en verkunsting van graffiti en street art, en de zogeheten poortwachters in het culturele veld. / 90-120 min.

EN/OF

NEDERLANDSE MUSEA ALS EARLY ADOPTERS: street art als legitieme kunstvorm: de voorlopers van STRAAT. Hoe kwam het dat de Nederlandse musea Boijmans van Beuningen en het Groningen Museum in 1983/1984 als eerste grote internationale musea graffiti als kunst tentoonstellen? / 90-120 min.

Prijs: vanaf € 350,-

Groepsgrootte: Max ± 25

Voor meer informatie kunt u mailen naar

educatie@straatmuseum.com

Op zoek naar een educatieve ervaring IN HET STRAAT MUSEUM? Klik hier!