yorkone, so much more than this, straat museum, street art museum

YorkOne

(Nederland, 1968)

Al op jonge leeftijd, beïnvloed door de esthetiek van bedrijfsfonts uit de jaren ‘70 en ‘80, ontwikkelde YorkOne een interesse in logo’s en letters. In de vroege jaren ‘80 begon hij tijdens de periode van punk-graffiti te schrijven in de straten van Amsterdam. Toen de subway-graffiti uit New York in Europa arriveerde zat hij er middenin. Jaren later ontwikkelde hij de herkenbare stijl die hij vandaag de dag gebruikt; een combinatie van de rebelse energie van graffiti en de symmetrische vormen van typografie.

So much more than this verwijst naar de overdaad aan beelden en boodschappen waarmee reclame en media ons bombarderen. Kortetermijnsvoldoening en het najagen van een onmogelijke perfectie worden ons verkocht als de enige manier om gelukkig te zijn. Dit werk nodigt je uit om je tijd te nemen en verder te kijken.