STRAAT Gallery, Indigenous Americans, Post Colonial Expressions, Kaplan Bunce, Jaque Fragua, Anthony Garcia Sr,, Danielle SeeWalker

8 april: Indigenous Americans @ STRAAT Gallery

STRAAT Museum en STRAAT Gallery presenteren met gepaste trots onze aanstaande tentoonstelling: Indigenous Americans: Post Colonial Expressions. Deze tentoonstelling richt zich op vier hedendaagse kunstenaars met een Inheemse Amerikaanse-achtergrond: Jaque Fragua, Danielle SeeWalker, Kaplan Bunce & Anthony Garcia Sr.

Als onderdeel van onze voortdurende missie om het publiek kennis te laten maken met de diversiteit van street art en graffiti cultuur wereldwijd, toont en viert deze tentoonstelling een onderbelichte subcultuur. Indigenous Americans: Post Colonial Expressions spreekt over de eenheid die een diverse cultuur belichaamt, en over de diepgewortelde geschiedenis van inheemse makers en hun voortdurende relatie met schilderkunst in de openbare ruimte.

In de woorden van deelnemende kunstenaar Kaplan Bunce: “Het hedendaagse Urban Art-landschap vind ik lijken op een mix van cultuurrijke uitwisselingen van internationaal kunstgebruik. Ik zie eenheid in de gemeenschap en heb gemerkt dat ik, door voortdurend mijn inheemsheid in deze ruimtes toe te passen, een pad voortzet dat is gecreëerd door degenen die al eeuwenlang markeringen op muren maken.”

De tentoonstelling wordt geopend met een openbare openingsreceptie op zaterdag 8 april 2023, van 19.00 tot 22.00 uur in STRAAT Gallery. Alle vier de kunstenaars zullen aanwezig zijn bij de opening van de tentoonstelling.

Alle deelnemende kunstenaars maken ook een werk op mural-formaat voor de permanente collectie van STRAAT in de grote loods. De kunstenaars gaan live aan de slag tijdens de openingstijden van het museum tot en met maandag 10 april. Bezoekers worden aangemoedigd om tijdens deze dagen te genieten en getuige te zijn van hun vooruitgang. Klik hier voor een handig overzicht van wie er wanneer aan het werk is.

Tijdens de receptie organiseert STRAAT Gallery ook een pers- en openbare Q&A met de kunstenaars. Deze Q&A vindt plaats tussen 19.30 en 20.00 uur. Dit is een unieke gelegenheid om de kunstenaars te leren kennen.

STRAAT Gallery, Indigenous Americans, Post Colonial Expressions, Kaplan Bunce,

KAPLAN BUNCE

STRAAT Gallery, Indigenous Americans, Post Colonial Expressions, Jaque Fragua,

JAQUE FRAGUA