mado marie, seeyouthroughit, straat gallery, street art, museum, amsterdam, take me down

Mando Marie

Take Me Down

Tentoonstellingsdata: zondag 12 mei - zondag 23 juni 2024

Openingsreceptie: zaterdag 11 mei 18.00 - 21.00 uur

Voor RSVP en/of een preview van de tentoonstellingscatalogus: gallery@straatmuseum.com

STRAAT is verheugd de solo-tentoonstelling Take Me Down van kunstenaar Mando Marie aan te kondigen - (@seeyouthroughit)

Mando Marie (USA, 1981)

Mando Marie is gevormd door haar Amerikaanse opvoeding maar inmiddels al jaren woonachtig in Europa. Ze verdeelt haar tijd tussen Amsterdam en haar appelboerderij aan de Zilverkust in Portugal.

Take Me Down gaat - net als mijn andere titels en mijn werk in het algemeen - over meerdere betekenissen en gevoelens. To be taken down a notch is nederigheid. To be taken down naar het strand is een fijne middag. Een veelvoud aan betekenissen in één uitdrukking of beeld is iets waar ik altijd naar op zoek ben. Aan het oppervlak is het één ding, maar de ideeën en lagen daaronder moeten meervoudig, complex en authentiek zijn.” / Mando Marie

In een harmonieuze mix van stedelijke scherpte en verfijnde beheersing combineert ze op soepele wijze grafische stencil-elementen met schilderachtige finesse, waarmee ze een visueel complexe taal van tijdloze stijl creëert.

Mando staat bekend om haar nauwgezette toewijding aan met de hand getekende en met de hand uitgesneden sjablonen. Vintage naaipatronen en duobeeld zijn typerend voor haar studiowerk.

Haar werken laten zich kenmerken door een direct herkenbare visuele stijl en combineren jeugdige onschuld met 'rites de passage' van genuanceerde spanning, waarbij comfort wordt verbonden met een duistere aantrekkingskracht.

Mando - online alias "seeyouthroughit" - wordt zowel door vakgenoten als door het publiek vereerd.

Take Me Down is de eerste solotentoonstelling van een vrouwelijke kunstenaar in de STRAAT Gallery. Deze tentoonstelling kan worden bezocht met een algemeen toegangsticket voor STRAAT.