tymon de laat, straat, street art museum

Tymon de Laat

(Nederland, 1979)

Tymon de Laat heeft een Cubaanse tabaksboer uit Viñales afgebeeld, iemand die hij tijdens zijn reizen heeft gefotografeerd. Mensen ontmoeten en documenteren is een groot onderdeel van zijn creatieve proces. Na de kennismaking beeldt hij wereldwijd mensen af in zijn werk om culturen uit te wisselen. Dit is zijn manier om ons eraan te herinneren dat we allemaal mensen onder één dak zijn.

“Een kunstwerk maken voor STRAAT zonder deadline gaf me de kans mezelf flink uit te dagen. Zou het me lukken om de grenzen op te zoeken van de spuitbus en mijn eigen technische capaciteiten? De museale setup stelt iedereen in staat om mijn werk van dichtbij te bekijken. Ik wilde iets achterlaten waarmee ik mijn technische talenten maximaal tentoonstel.” / Tymon de Laat

Tymon aan het werk voor STRAAT

tymon de laat, melikepainting

STRAAT Studio Talks met Tymon de Laat