suso, duo, straat, amsterdam

SUSO33

(Spanje)

SUSO33 is sinds 1984 actief als internationale graffiti-artiest en urban-kunstenaar. Hij valt op door zijn focus op schilderen in beweging, een weerspiegeling van de dynamiek van het menselijk lichaam. Hij heeft geëxperimenteerd met muralisme, performance art, installaties, video en nieuwe technologieën, evenals het cureren van tentoonstellingen. Zijn werk, van tijdelijke aard op straat of in de natuur, eert de herinnering aan ruimtes en bewoners.

“Architectuur is de artistieke ondersteuning van onze culturele evolutie. Van de eerste autonome graffiti op menselijke schaal tot reusachtige muurschilderingen in opdracht, de stad is mijn podium. Tegenwoordig vertrouwt urban art op social media voor haar verspreiding, waarbij de betekenis ervan met elke gedeelde foto verandert in de richting van telegraffiti. De fysieke en digitale dualiteit stelt ons in staat het werk vanuit verschillende perspectieven te waarderen: in persoon of door het werk op je mobiele scherm te bekijken. Deze tegenstelling roept een vraag op: zijn de barrières fysiek of menselijk? Steden zijn groot, maar de mensen die ze vullen met leven en kleur zijn groter.” / SUSO33

Dit kunstwerk is gemaakt voor onze DUO-tentoonstelling. Deze tentoonstelling is een idee van SUSO33 en Santiago Herrero, directeur Culturele en Wetenschappelijke Betrekkingen voor het Spaanse Agentschap voor Internationale Ontwikkeling en Samenwerking. De expositie is gecureerd door SUSO33 en STRAAT-hoofdcurator David Roos. Klik hier voor meer informatie over DUO.

Mick La Rock (NL) en SUSO33 (ESP) bespreken hun bijdragen aan DUO. Mick en SUSO werkten zij aan zij om ieder een werk te maken voor het thema Bouwkundige stromingen.