STRAAT Gallery, retrospect, Cornbread, Shoe, Tellas, Wasted Rita, The Jaunt, Paradigm, Pure Evil
events

STRAAT Gallery-terugblik

*Dit artikel is gepubliceerd toen ons museum nog dicht was in verband met de toenmalige coronamaatregelen. Momenteel zijn we weer open en we kijken ernaar uit jullie te ontvangen in zowel ons museum als onze STRAAT Gallery (deze vind je in het museum).

Onze STRAAT Gallery heeft als doel fraaie solo- en gerichte groepstentoonstellingen te creëren, die de diversiteit van onze cultuur wereldwijd onderstrepen en vergroten. Beleef onze eerdere tentoonstellingen opnieuw aan de hand van virtuele tours, mooie montages en handige printarchieven!

What The Fuck? Shoe at STRAAT - Niels Shoe Meulman - 9 oktober 2020 - 20 juni 2021

Het blijft een enorme eer dat onze allereerste STRAAT Gallery-tentoonstelling in het teken stond van niemand minder dan de Nederlandse legende Niels Shoe Meulman. Bovendien leverde hij met zijn installatie Shoe in the middle ook een bijdrage aan onze museumtentoonstelling, wat fraai werd vastgelegd middels dit filmpje. Wil je de openingstentoonstelling van de galerie opnieuw beleven, bestaande uit unieke werken van Shoe waaronder zijn herkenbare calligraffiti, bekijk dan deze coole beelden. Daarnaast kan je ook de tentoonstellingscatalogus hier terugvinden, alsook een handig overzicht van werk van Shoe dat nog verkrijgbaar is via onze webshop.

STRAAT Gallery Shoe
STRAAT Gallery The Jaunt

Out There Somewhere - The Jaunt: Wasted Rita & Tellas - 25 juni - 19 september 2021

Als opvolger van onze openingstentoonstelling met Shoe gingen we de eerste van vele grote samenwerkingen met andere invloedrijke projecten aan. We bundelden de krachten met het Deense project The Jaunt voor de tentoonstelling Out There Somewhere, met twee veteranen uit dit programma, Tellas en Wasted Rita, én een fraai overzicht van prints uit het archief van The Jaunt. Bekijk de tentoonstellingscatalogus van Tellas en Wasted Rita, het printarchief van The Jaunt en handige overzichten van zowel Tellas’ flora en bladeren als de sarcastische wijsheden van Wasted Rita. Bovendien bezochten Tellas en Wasted Rita ook ons museum tijdens hun show om werken van mural-formaat aan onze collectie toe te voegen.

START THIS - New Work By Cornbread The Legend - 9 oktober - 12 december 2021

Om onze reeks samenwerkingen voort te zetten werd onze volgende show mede-gecureerd door de Paradigm Gallery uit Philadelphia. Samen presenteerden we nieuw werk van de legendarische Cornbread. Onze vrienden van Paradigm maakten zelfs een fraaie virtuele tour van deze tentoonstelling. De tentoonstellingscatalogus is hier te zien. Wil jij een origineel werk van Cornbread aan je verzameling toevoegen? Onze webshop heeft nog een paar limited edition gesigneerde Cornbread-prints in de aanbieding! De originele werken uit de tentoonstelling vind je op de website van Paradigm. Met zijn werk op mural-formaat leverde Cornbread ook een hoogst bijzondere bijdrage aan onze STRAAT-collectie.

STRAAT Gallery, Cornbread

Souls Made Of Flames - Pure Evil - 18 December 2021 - ??!?

Onze meest recente show duurde in verband met de coronamaatregelen precies één dag… Vandaar dat we iedereen uitnodigen een bezoek te brengen aan de STRAAT Gallery zodra ons museum weer open gaat, voor onze huidige tentoonstelling met niemand minder dan Pure Evil, Souls Made Of Flames. Kan je niet wachten? De tentoonstellingscatalogus en beschikbare werken vind je ook op de site van onze shop terug. Ook Pure Evil leverde een bijdrage aan onze immer groeiende STRAAT-collectie met een werk op mural-formaat.

Onze STRAAT Gallery kan bezocht worden met een regulier toegangsticket voor ons museum. We hopen jullie snel weer te zien!