STRAAT gelukkig nieuwjaar
artist

Hoe zijn onze kunstenaars 2022 begonnen?

Het leek ons een leuk idee een overzicht te delen van hoe een aantal van onze kunstenaars het nieuwe jaar is begonnen. Aangezien je hun werk momenteel niet bij ons kan komen bekijken (*dit artikel is gepubliceerd toen ons museum nog gesloten was ivm de toenmalige coronamaatregelen. Momenteel zijn we keihard open!), willen we hun werk naar jullie brengen. Ontdek wie er nieuwe murals heeft gemaakt, nieuw werk heeft gedeeld, tentoonstellingen en samenwerkingen heeft gepromoot en puppies heeft gered!

Murals en buitenwerk

Verschillende STRAAT-kunstenaars zijn het jaar begonnen met nieuw murals. Zo is de iconische NDSM hall of fame net buiten ons museum een verse Ox Alien rijker. Bekijk vuurwerk van grote namen als:

Adele Renault

Bonzai

Vyal

Taquen

Ox Alien

Cranio

Cix Mugre

Nieuw werk

Nog meer STRAAT-kunstenaars zijn 2022 begonnen met het delen van nieuw werk, stuk voor stuk topkwaliteit. Geniet van nieuw houtsnijwerk, hanglampen en uiteraard allerlei fraaie canvaswerken van:

Malakkai

Osch

Apitatán

Sipros

Sellfable

Seyb

Carl Kenz

Sidney Waerts

Ekundayo

Davor Smoljan

Klaas Lageweg

Nuno Viegas

FinDAC

Street Art Frankey

Actuele en aanstaande tentoonstellingen

Met alles wat er speelt, doet het ons goed dat verschillende STRAAT-kunstenaars actuele en aankomende tentoonstellingen met de wereld delen. Dat geldt voor:

Nase POP

Daze

Clandestinos

Alice Pasquini

David Shillinglaw

Samenwerkingen, homages en puppies

Binho, Monkeybird en Dan Kitchener bespreken spannende samenwerkingen met merken als Pabst Blue Ribbon en zelfs Hermes. Guido de Boer verfraait een kantoorruimte, terwijl Cornbread  stilstaat bij zowel zijn tentoonstelling in onze STRAAT Gallery, als een homage gerealiseerd op onze buitenmuren. Tot slot Joram Roukes, die een ontroerend verhaal deelt over het redden van puppies en het ondersteunen van een asiel in samenwerking met Peta - een stukje hoop dat we allemaal goed kunnen gebruiken in het nieuwe jaar!