straat gallery, street art museum, amsterdam, moniker, buz blurr, bozo texino, bill daniel, hobo graffiti, hobo code, massillon

Binnenkort: Moniker: An Origin Story

Save the Date!

Moniker: An Origin Story

Openingsreceptie zaterdag 9 maart 2024: 18.00 - 21.00 uur

Onze nieuwe STRAAT Gallery-tentoonstelling onthult de verborgen nalatenschap van de hobo monikers en duikt dieper in dit unieke onderdeel van de wereldwijde street art en graffiti-cultuur.

Wij nodigen je van harte uit voor de opening van deze tentoonstelling met hobo moniker-kunst in onze STRAAT Gallery. Deze tentoonstelling is gecureerd door Moniker Art met ondersteuning van de Moniker Foundation (Londen), in samenwerking met het Massillon Museum (Ohio). De tentoonstelling zet iconische kunstenaars uit de moniker-traditie als buZ Blurr, Bill Daniel en andere visionaire makers in de schijnwerpers.

Deze tentoonstelling is ook een hommage aan de recent overleden, zeer geliefde buZ Blurr. Er wordt stilgestaan bij zijn immense impact op zowel de kunstvorm als zijn collega’s.

Wanneer:

• Openingsreceptie: zaterdag 9 maart 2024, 18.00 - 21.00 uur
  • Geopend voor regulier bezoek: zondag 10 maart t/m zondag 28 april 2024
  • Inbegrepen bij een regulier STRAAT-toegangsticket

Highlights:

• buZ Blurr, de legendarische Colossus of Roads
  • Bill Daniels iconische foto’s en een screening van 'Who Is Bozo Texino?'
  • 37 stalen boxcar-panelen uitgeleend door het Massillon Museum met werk van moniker-kunstenaars

Voor RSVP of meer informatie, neem contact op met de coördinator van de Gallery, Zoe Gottherer.

Zie ook: www.straatmuseum.com/nl/gallery