anti goon, straat gallery, direction instruction, straat museum amsterdam

12 november: DIRECTION | INSTRUCTION @ STRAAT Gallery

Op zaterdag 12 november 2022 van 17.00 - 21.00 vindt de openbare openingsreceptie van de nieuwe STRAAT Gallery-tentoonstelling DIRECTION | INSTRUCTION plaats.

De tentoonstelling toont werk van meer dan 25 hedendaagse kunstenaars uit 11 landen.

Deze tentoonstelling is ontegenzeggelijk iets anders dan het illustratieve en realistische werk dat het internationale mural-genre kenmerkt; abstractie, alternatieve materialen, compositie en taal worden gevierd als tegengeluid in street art en graffiti. Dit is tevens de eerste keer dat deze veelgeprezen groepstentoonstelling in Europa te zien is.

In aanvulling op de gallery-tentoonstelling zullen verschillende deelnemende kunstenaars, waaronder Remi Rough, Tony Van Amsterdam, Bisco Smith, Anti Goon en Tomislav Topic, nieuwe werken van groot formaat aan de STRAAT-collectie toevoegen. Deze zullen te zien zijn in de reguliere tentoonstellingshal.

De gallery-tentoonstelling, inclusief de openingsreceptie, is te bezoeken met een regulier museumticket.